Wat een kwakkelmaand, er zat geen tempo in - Reisverslag uit Los Alcázares, Spanje van John en Anjo Post - WaarBenJij.nu Wat een kwakkelmaand, er zat geen tempo in - Reisverslag uit Los Alcázares, Spanje van John en Anjo Post - WaarBenJij.nu

Wat een kwakkelmaand, er zat geen tempo in

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Anjo

30 Januari 2020 | Spanje, Los Alcázares

Na de jaarwisseling stonden we een paar dagen in Vila Real de Santo Antonio. Dat ligt aan de rivier ‘Rio Guadiana’. Na de Taag, de Doura en de Ebro is dat de grootste rivier van het Iberisch schiereiland. Vanaf onze camperplek konden we ons volgende doel Spanje al aan de overkant zien liggen. Het centrale plein van Vila Real bleek nog geheel in kerstsfeer. Dat duurt tot Driekoningen, wat in Portugal, maar ook in Spanje, nogal groots gevierd wordt, met optocht en al. We bezochten er een levensgroot kerstdorp. Het Jeruzalem en Bethlehem uit de tijd van de geboorte van Jezus was met heel veel herkenbare details uit de Bijbelverhalen nagebouwd. Er lagen ook nogal wat geocaches in de omgeving dus we hebben ons een paar dagen prima vermaakt.

De eerste stop in Spanje was in Pozo del Camino. We vonden daar een mooie nieuwe camperplek. Van daaruit bezochten we de toeristische hotspot ‘Isla Cristina’ en verkenden het omringende natuurgebied. We ontmoetten op de zondagse straatmarkt Geert en Ilse uit Belgie. Dat was een grote verrassing. Met hen stonden we vorig jaar op de camping in VillaJoyosia en dronken we samen champagne om het nieuwe jaar in te luiden. Dat hebben we de volgende dag met veel genoegen herhaald op de camping waar zij stonden.

Omdat het slecht weer werd en we beiden met griepverschijnselen kampten zijn we langer dan bedoeld bij de grens gebleven.
Van een bezoek aan Sevilla is het niet gekomen. De enige camperplaats daar was zijn geld niet waard en na een tussenstop iets ten oosten van Sevilla besloten we een grote sprong te maken. Weg van de Atlantische Oceaan naar de kust van Spanje waar de temperaturen meestal beter zijn.

Onderweg passeerden we de Sierra Nevada met zijn eeuwige sneeuw en ook naast de autoweg zagen we nog sneeuwrestanten. Nog lang niet alles was weggesmolten. Na een lange reis vonden we in Los Alcazares nabij Cartagena een fraaie camperplaats waar we wel een paar weekjes willen blijven. Vorige winter stonden we in de buurt in San Javier. Dat is ons toen prima bevallen.

We zijn nog steeds bezig met de verwerking van het nieuws van het overlijden van onze vriend Karel. We zagen hem voor het laatst vlak voor ons vertrek begin oktober. Hij was al ziek, maar we hoopten hem nog terug te zien komend voorjaar. Dat heeft helaas niet zo mogen zijn. Erg verdrietig voor zijn vrouw Ineke. We kunnen slechts op afstand iets voor haar betekenen, maar gelukkig heeft ze veel steun van familie en vrienden.
Helaas is de griep bij Anjo weer teruggekeerd. En flink ook. Omdat de huis- tuin- en keukenmiddeltjes niet hielpen hebben we een medische post opgezocht en van de dokter antibiotica gekregen. Hopelijk helpt dat, want ze heeft het echt goed te pakken.

De eerste maand van het nieuwe jaar zit er al bijna weer op.Het noodweer heeft, zoals het zich laat aanzien Spanje verlaten.
De temperaturen zijn hier inderdaad beter. Vandaag al 21 graden! Ook hier komt dus geen elfstedentocht Piet Paulusma !!
Hopelijk wordt februari een genietmaandje.

• 02 Februari 2020 - 14:17

Ellen Meijers:

Hoi Anjo en John

Wat een prachtig verslag weer. Heel leuk om te lezen.
    Wat vervelend dat Anjo nog niet is opgeknapt.
    Hopelijk helpt de antibiotica.
    Heerlijk die temperaturen daar bij jullie.
    Hier regent het alweer de hele dag. De winter is echt ver te zoeken hie hoor.
    Bij ons is het jaar ook niet zo goed begonnen. Eerst is in de
    parkeergarage onze auto gestript. Wat was ik boos. Vreselijk.
    En van de week ben ik met de fiets aangereden door een auto.
    Wat een toestand. Nu zere schouder en knie en her en der blauwe plekken.
    Maar verder alles prima hoor.
    Heel veel plezier nog en lieve groetjes van ons.